Efsane altınla kaplandı
Efsane altınla kaplandı
Türkiye'de sadece 1 tane satılacak
Krallara layık deyimini hayata geçirmek isteyen efsanevi motorsiklet markası MV Agusta F4 RR 312 modeline 24 ayara altın giydirdi.
Evet zamanında her tarafı pırlanta ile kaplanan arabalar, altından ev aletleri görmüştük ama açıkçası bunu beklemiyorduk. Motorsiklet ve lüks tüketimin gösterişli yanının görsel olarak buluşmasına pek fazla şahit olunmuyor.
MV Agusta'nın tanınmış değerli metal işleme firması Venedikli Aurum ile işbirliği sonucu bu altın kaplama güzellik ortaya çıkmış. Serinin en hızlı modeli olan MV Agusta F4 RR 312 altın kaplama modeliyle artık serinin aynı zamanda en nadide modeli de olacak.
Böyle bir proje tütüzlükle çalışan her iki firmanın uzmanları pullanmanın önüne geçebilmek için 80x80cm’lik altın tabakaları şeklinde toplamda 5 m2 altın kullanmış.
Projeyi hayata geçiren İtalyan sanatçı, Uluslar Arası Takı Fuarlarında sergilenen altın F4 RR 312 için; “Altının saflık ve göz alıcılığı ile MV Agusta güzelliğinin mükemmel bir kombinasyonu” değerlendirmesini yaptı.
Firmanın bu sene ilk defa ürettiği bu sınırlı sayıdaki modelden marka distribütörü Korlas Türkiye'ye sadece 1 tane getiriyor. Eylül sonunda satışa sunulacak olan bu çok özel aracın fiyatı henüz belli değil ama zaten en pahalı motorsiklet markalarından olan MV Agusta'nın bu modelinin herkesin kesesine göre olmayacağı kesin. Bakalım kime nasip olacak?
Selin Kunt Tütüncü
skunt@haberturk.com
Lüks arabaların yeni meraklıları kadınlar
Lüks arabaların yeni meraklıları kadınlar
Genellikle erkeklerin tercih ettiği lüks otomobilleri artık bayanlar da tercihleri arasına soktu
Geçmiş yıllarda sadece erkeklerin tercih ve beğenileriyle şekillenen lüks araç pazarına artık kadınların tercihleri de damgasını vuruyor. Lüks araba pazarının yeni gözdesi olan kadınların sevdikleri renk ve talepler doğrultusunda araçlar şekilleniyor.
Ankara'daki lüks araba pazarı mekânlarından Alkan Otomotiv Genel Müdürü Metin Şenyürek, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, son dönemde kadın müşteri sayısında patlama yaşadıklarını söyledi.
Şenyürek, ''Eskiden lüks arabaları genellikle erkek müşterilerimize satardık. Oysa şimdi bu konuda bir denge sağlandı. Şimdi büyük bir bayan müşteri kitlesi yakaladık'' dedi.
Geçmiş dönemlerde kadınların otomobil alırken ''lüks'' kavramını ön planda tutmadığını vurgulayan Şenyürek, ancak bugünlerde kadınların otomobil alırken fiyat uygunluğu ve kullanımda kolaylık yerine lüks olmasını tercih ettiklerini söyledi.
Şenyürek, kadınların lüks araba tercihinde özellikle televizyon dizileri ve filmlerdeki kahramanların etkili olduğunu gözlemlediklerini kaydetti.
''Dizi ve filmlerdeki bayan karakterlerin kullandığı araçlar daha çok satıyor. Popüler olan bu araçları genellikle 20- 50 yaş gurubundaki bayanlar satın alıyor. Her yıl lüks aracını yenileyen bayanların sayısında da gözle görülür bir artış var'' dedi.
4x4 jiplerin bayanlar arasında favori araç olduğunu belirten Şenyürek, ''Bu gelişimi fark eden firmalar renk ve iç dizaynı yeniden şekillendirdiriyor. 4x4 jipler artık sadece erkek zevki ve ihtiyacına göre üretilmiyor. Bayanlar için de birçok seçenek bulunuyor. Bayanlar bu jiplerde kendilerini daha rahat ve daha çok güvende olduklarını söylüyorlar'' dedi.
AA
Elektrikli otoların sesi istendiği gibi çıkacak
Elektrikli otoların sesi istendiği gibi çıkacak
Elektrikle çalışan otomobillerin sessiz çalışmaları sorun oldu. Üreticiler elektrikli otomobillere sanal sesler ekleyerek trafik içerisinde fark edilmelerini sağlayacak
Otomobil üreticileri satışlarını artırmak için çevreci ürünlere ağırlık veriyor. Almanya’nın Frankfurt kentinde devam eden 63’üncü Uluslararası Otomobil Fuarı’nda da özellikle hibrid ve elektrikli otomobiller hemen her üreticinin
standında yer aldı. Ancak gelen haberlere göre halen sokaklarda dolaşan az sayıda elektrikli ve hibrid araçlarının önemli bir sorunu var: Çok sessizler.
FARK EDİLMİYORLAR
Şehir içerisinde hareket ederken yayalarla iç içe kalan geleneksel otomobiller motor sesleriyle kendilerini belli ediyorlar. Ancak elektrikli araçlar içten yanmalı motorların aksine elektrikli motorla hareket ettikleri için hiç ses çıkarmıyor. Hibrid araçlar ise şehir içerisinde benzinle çalışan motorlarının yerine düşük hızlarda elektrikli motorlarını kullandığı için aynı sadece elektrikle çalışan otomobiller gibi tamamen sessiz hareket ediyor. Bu da özellikle
yayalar için büyük tehlike oluşturuyor. Zira geldikleri duyulmadığı
için elektrikli otoların özellikle çocuklar açısından tehlikeli olacağı belirtiliyor.
Üretici şirketler de araçlarını daha güvenli hale getirmek için ürünlerini biraz daha ‘sesli’ hale getirmeye karar verdi.
GİDERKEN AĞLAYAN OTOMOBİL
Nissan ve Toyota elektrikli otolarının daha güvenli hale gelmesi için bir dizi önlem almaya başladı bile. Nissan bir Japon müzik şirketiyle anlaşarak elektrikli otomobiller için özel sesler geliştirmeye başladı. Projeye göre elektrikli otomobiller için alışıla gelmedik sesler hazırlanarak hareket halinde algılanır hale getirilecek. Bir başka Japon müzik şirketi Datasystem Co. ise daha şimdiden elektrikli otolara takılmak üzere küçük bir cihaz geliştirdi bile. 140 dolara satılan cihaz aynı cep telefonlarında olduğu gibi 16 farklı ses çıkarıyor. Seslerin arasında sanal motor sesinden bebek ağlamasına kadar çok farklı sinyaller bulunuyor. Sesler otomobil çalıştığı andan itibaren devreye giriyor. Kullanıcı sesin seviyesini yükseltip azaltabiliyor veya seyir anında sesin türünü değiştirebiliyor. Uzmanlar böylece her elektrikli araç
kullanıcısının kendi aracına özel ses geliştirebileceğini belirterek bunun yeni bir müzik ve sinyal sektörü açabileceğine işaret ediyor. Diğer elektrikli araç üreticilerinin de benzer çözümler üzerinde çalışması bekleniyor.
GAZETE HABERTÜRK
Hurda araç indirimi uzun süreli olacak
Hurda araç indirimi uzun süreli olacak
ÖTV indiriminin ay sonunda bitmesi ile beraber otomotiv sektörü temsilcileri hurda indiriminin uzun süreli olmasını istiyor
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün geçen hafta Frankfurt Otomobil Fuarı'nda "Ay sonunda netleşecek." açıklamasını yaptığı yaşlı araçlarla ilgili düzenlemelerin basit bir hurda indirimi değil, uzun süreli bir dönüşüm projesi olarak ele alındığı ortaya çıktı. Zaman gazetesinin haberine göre, uzun süreli uygulama sayesinde Türkiye araç parkındaki yaşlı araçların peyderpey yollardan çekilmesi amaçlanıyor. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bizzat ilgili tüm bakanlıklara 'Bu konudaki çalışmaları eylül ayı sonunda tamamlayın, yol haritasını çıkarın' talimatı verdiği belirtilirken, uygulamanın hemen değil birkaç aylık geçiş süresinden sonra başlayacağı dile getiriliyor. Ağustos 2003'te başlayıp 2004 yılı sonunda biten hurda indirimi uygulamasında ortaya çıkan suistimalleri dikkate alan hükümet, şimdi sürekliliği olan ve ona göre yatırımlar yapılacak dönüşüm projesi üzerinde son noktayı koymak üzere.
Çevre Bakanlığı bu konuda en önemli taraf haline gelirken, bakanlık nüfusu 500 binin üzerinde olan şehirlerde özel hurda dönüştürme istasyonları kurulması için kolları sıvadı. 25'in üzerinde şehirde altyapı için çalışmalar başladı. Resmi olarak başvuran ve Emniyet'ten kaydını düşüren hurdaya ayrılacak araçlar bu istasyonlarda hammadde ya da ekonomiye kazandırılabilecek kısımları da belirlenmek üzere her türlü ayrışımdan geçirilecek. Böylece resmi olarak hurdaya ayrılan bir araç yeniden yola çıkamayacak. Otomotivciler, ÖTV indirimi sonrası daha uzun süreli hurda indirimi için bir süredir ilgili bakanlıkların kapısını aşındırıyor. ÖTV indirimi sürecinde otomobil satışlarındaki artışın aksine özellikle orta ve ağır ticari araçlarda satışlar durma noktasına geldi. Bu yüzden sektör temsilcileri hükümete sunduğu raporlarda ticari araçları da kapsayan bir desteğin olmasını istedi. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) başta olmak üzere tüm sektör hurda teşviki konusunda ısrarlı. Bu konuda 4 yıldan beri raporlar hazırlandığını belirten ODD Genel Koordinatörü Işık Dikmen, beklenen dönüşüm projesinin sadece otomobilleri değil, ticari araçları da kapsayacağını söyledi. Suistimal olmaması için belli bir yaşın üzerindeki araca en az bir yıl sahip olunması şartı aranacağını belirten Dikmen, "Böylece gerçekten elinde yaşlı aracı olan ve yeni bir araç almak isteyen bu uygulamadan faydalanacak. Yaşlı bir araca karşılık minimum 4 bin TL teşvik edileceğini bekliyoruz. Bu sayede satışlara destek olunduğu gibi, Türkiye araç parkındaki yaşlı araçlar da yoldan çekilmiş olacak." dedi.
GM Özbekistan'da üretime arttırdı
GM Özbekistan'da üretime arttırdı
General Motors, Özbekistan'da yılın Ocak-Ağustos aylarında 126 bin 506 adet araç üretti
Özbekistan Devlet İstatistik Komitesinden yapılan açıklamada, ülkenin Andican vilayetinde yerleşen GM-Uzbekistan Özbek-Amerikan ortak otomobil fabrikasındaki araç üretimi yılın Ocak-Ağustos aylarında yüzde 5,5 artışla 126 bin 506'yı oluşturduğu belirtildi.
Açıklamada, bu dönemde fabrikada üretilen araçların 55 bin 189'unu (yüzde 6,8 düşüş) Nexia, 42 bin 598'ini (yüzde 1 düşüş) Matiz, 15 bin 485'ini (yüzde 3,3 artış) Damas, 724'ünü (yüzde 45 düşüş) Epica, 713'ünü (yüzde 46 düşüş) Captiva tipi modeller oluşturduğu belirtilirken, bu dönem içerisinde ilk defa 11 bin 797 adet Lacetti üretildiği kaydedildi.
Ekim 2007;de, General Motors Corp., Özbek Oto Sanayi Birliği bünyesindeki araç fabrikasının yüzde 25 hissesini 66,7 milyon dolara satın alırken, bu çerçevede sermayesi 266,7 milyon dolarlık ortak fabrika kurma konusunda mutabakat sağlamıştı.
1996 yılında Güney Kore;nin Daewoo şirketi ile Özbek Auto Sanayi Birliği, eşit paylarla yıllık 200 bin adet araç üretme kapasiteli ve sermayesi 200 milyon dolar olan ve maliyeti 650 milyon dolar olan otomobil fabrikasını faaliyete açmış, Mayıs 2005;te ise Özbek tarafı Daewoo şirketine ait yüzde 50 hissenin tamamını 110 milyon dolara satın almıştı.
Fabrikada, 2008 yılında yüzde 13,5 artışla 195 bin 38 araç üretilirken, bunun büyük bir kısmı başta Rusya olmak üzere Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerine ihraç edilmişti.
AA
General Motors, Özbekistan'da yılın Ocak-Ağustos aylarında 126 bin 506 adet araç üretti
Özbekistan Devlet İstatistik Komitesinden yapılan açıklamada, ülkenin Andican vilayetinde yerleşen GM-Uzbekistan Özbek-Amerikan ortak otomobil fabrikasındaki araç üretimi yılın Ocak-Ağustos aylarında yüzde 5,5 artışla 126 bin 506'yı oluşturduğu belirtildi.
Açıklamada, bu dönemde fabrikada üretilen araçların 55 bin 189'unu (yüzde 6,8 düşüş) Nexia, 42 bin 598'ini (yüzde 1 düşüş) Matiz, 15 bin 485'ini (yüzde 3,3 artış) Damas, 724'ünü (yüzde 45 düşüş) Epica, 713'ünü (yüzde 46 düşüş) Captiva tipi modeller oluşturduğu belirtilirken, bu dönem içerisinde ilk defa 11 bin 797 adet Lacetti üretildiği kaydedildi.
Ekim 2007;de, General Motors Corp., Özbek Oto Sanayi Birliği bünyesindeki araç fabrikasının yüzde 25 hissesini 66,7 milyon dolara satın alırken, bu çerçevede sermayesi 266,7 milyon dolarlık ortak fabrika kurma konusunda mutabakat sağlamıştı.
1996 yılında Güney Kore;nin Daewoo şirketi ile Özbek Auto Sanayi Birliği, eşit paylarla yıllık 200 bin adet araç üretme kapasiteli ve sermayesi 200 milyon dolar olan ve maliyeti 650 milyon dolar olan otomobil fabrikasını faaliyete açmış, Mayıs 2005;te ise Özbek tarafı Daewoo şirketine ait yüzde 50 hissenin tamamını 110 milyon dolara satın almıştı.
Fabrikada, 2008 yılında yüzde 13,5 artışla 195 bin 38 araç üretilirken, bunun büyük bir kısmı başta Rusya olmak üzere Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerine ihraç edilmişti.
AA
Elektrikli motorla 240 km hız yaptı
Elektrikli motorla 240 km hız yaptı
Mission One'ın inanılmaz rekoru
ABD’nin Utah eyaletinde bulunan Bonneville adlı tuz gölünde gerçekleştirilen hız denemesinde, elektrikli motorla çalışan bir motosiklet, saatte 240 kilometre hıza çıkarak “dünyanın elektrik gücüyle çalışan en hızlı aracı” unvanını aldı. Sıfır emisyon yayan ‘Mission One’ adlı motoru kullanan Jeremy Cleland, 3 kilometrelik bir mesafede 240 kilometre hıza ulaştı.
San Francisco’da üretilen ve tanesi 64 bin dolara satılacak elektrikli motor, gelecek yıl satışa sürülecek. 240 voltluk pille çalışan motorun şarj edilmesi 2 saat sürüyor. Mission Motors, 2010’da en az 300 adet ‘Mission One’ satmayı hedefliyor.
Temsa Avenue hibrid oldu
Temsa Avenue hibrid oldu
Hibrid otobüsün imalatı 2010 yılında başlayacak ve Avrupa'ya ihraç edilecek
Temsa ArgeMerkezi’nde Türk mühendisler tarafından geliştirilen Temsa Avenue serisi “Hibrid Avenue” ile tamamlandı. Temsa Global’in ilk toplu taşıma aracı olan Dizel Euro 4 Avenue ardından üretilen CNG’li (Doğalgazlı)
Avenue ve Dizel Euro 5 Avenue’yü takip eden hibridmodeli ile ürün gamını tamamladı. Hibrid otobüste, Cummins dizelmotorla, Simens’ten alınan elektrikli motor birbirlerine entegre edilerek seri olarak kullanıldı ve 22 derecelik çok dik yokuşlarda bile gücünden kaybetmeyen, ekonomik bir şehir
içi otobüs yaratıldı. İngiltere’de zaten oldukça başarılı satışlar
yapan Temsa Global, hibrid satışlarında da 2015 yılına kadar bin adet hibrid otobüs alacağını duyuran Londra’yı hedef aldı. Ürettiği araçların elektronik
kontrol ünitelerini de kendi yazan Temsa, bu sayede satacağı ülkenin şartlarına uygun otobüsler üretebiliyor. Temsa istenmesi halinde
sıfırdan bir modeli tasarımı da dahil olmak üzere 6 ayda yaratabiliyor, bu da Ar-Ge’sinin gücünü gösteriyor.
“ÜRÜNLERİMİZİN TAPUSU BİZDE”
Temsa Global CEO’su Mehmet Buldurgan, “Esas güç ürünün gerçek sahibi olmakta, biz artık markası olan bir üretici haline geldik ” dedi. Buldurgan,
Temsa’nın asıl kabiliyetinin Timuçin Bayraktar yönetimindeki Ar-Ge bölümünün başardığı sistem entegrasyonu olduğunu belirtti.
GAZETE HABERTÜRK
İzmir Autoshow kapılarını açacak
İzmir Autoshow kapılarını açacak
7-12 Kasım 2009 tarihleri arasında Uluslararası İzmir Fuar Alanı'nda otomobil sevenler buluşacak
Otomotiv dünyasının devlerini İzmir'de buluşturacak organizasyon, İZFAŞ tarafından Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) desteğiyle düzenlendi.
Yapılan açıklamaya göre, İZFAŞ'ta düzenlenen toplantıda, fuara ilişkin son durum değerlendirildi. Toplantıda, ODD Yönetim Kurulu Üyesi Ziya Burnaz, Ege Bölgesi'nin sektörel açıdan çok önemli olduğunun altını çizdi.
ODD'nin Türkiye'deki otomotiv fuarlarına yeni bir yol haritası çizme kararlılığında olduğunu bildiren Burnaz, şunları kaydetti:
''Global kriz otomotiv sektörünü tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de yeniden biçimlendiriyor. Sektörde büyük bir gerilemeye yol açtı, ancak gelecekte alternatif enerjili otomobillerin de katkısıyla yeni bir sıçrama yaşanılacak. Yeni dünya düzeninde yerel ekonomi politikaları da daha öne çıkacak. Yerel pazarlama stratejileri önemli rol oynayacak. ODD olarak, bu gerekçelerle İzmir'deki fuarı önemsiyoruz.''
Firma temsilcileri ise, İzmir Autoshow'un krize rağmen, sektöre yeni bir soluk ve hareket getireceğini savundular.
DÜNYA MARKALARI GELİYOR
Öte yandan 7-12 Kasım 2009 tarihleri arasında düzenlenecek İzmir Autoshow – 6. Otomobil ve Hafif Ticari Araçlar Fuarı'na, Citroen, Dacia, Hyundai, Kia, Mercedes, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota gibi dünyanın önemli otomobil markaları ve bu markaları pazarlayan firmaların katılımı kesinleşti.
Gelecek yıla ilişkin son model otomobil ve hafif ticari araç markalarının sergileneceği fuarı ziyaret edenler, otomobil dünyasının en yenilerini görme, haklarında detaylı bilgi edinme, karşılaştırma ve satın alma olanağına kavuşacak.
6 gün süreyle açık kalacak İzmir Autoshow'a geçen yıl 45 marka ve firma katılmış, fuarı 42 bin kişi ziyaret etmişti.
AA
İndirimli otoda son günler
İndirimli otoda son günler
30 Eylül'de sonra erecek olan ÖTV indirimleriyle, normal değerinin 2-3 bin lira altında otomobil almayı düşünenlerin ellerini çabuk tutmaları gerekiyor.
AA muhabirinin, Türkiye'de en çok otomobil satan firmaların showroomlarından aldığı bilgiye göre, ikinci ve son kez uzatılan ÖTV indirimi, 30 Eylül'de sonra erecek olan ÖTV indirimleri nedeniyle showroomlarda büyük bir hareketlilik yaşanıyor.
İndirimli fiyattan otomobil almanın son günü olan 30 Eylül'ün yaklaşmasıyla birlikte firmalar arasında fiyat rekabeti de son noktaya geldi. Her firma, fiyatlarını, donanım, sürüş keyfi ve stil gibi özelliklere bağlı kalarak fiyatını en alt seviyeye indirmiş durumda.
Bu nedenle, sevdiğiniz ve beğendiniz bir otomobili, ''daha iyisini daha ucuza alabilir miyim?'' düşüncesine kapılmadan, gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
Otomobil satışlarında hafif ticari araçların satışları, diğer otomobillere göre daha hızlı. Çünkü ticari araçların çoğu Türkiye'de üretildiği için daha yüksek indirimler yapabiliyor. Aynı zamanda ticari sınıf araçlar, hem ticarette hem de günlük hayatta kullanılabildiği için daha fazla talep görüyor.
Bayiler, ÖTV indirimleriyle birlikte küçük ve orta sınıf otomobillerde 2-3 bin lira arasında indirim yapıyor. Bu indirim lüks ve pahalı otomobillerde daha da artıyor.
Normal değerinin 2-3 bin lira altında otomobil almayı düşünenlerin ellerini çabuk tutmaları gerekiyor. Bayi yetkilileri, ÖTV indiriminin sona ermesine yaklaşık 10 gün kala siparişlerin yoğun şekilde gelmeye devam ettiğini, ellerindeki stokların bazı modellerde tükenmeye başladığını söyledi.
BAYİLERE, ''ÇOK SİPARİŞ ALMAYIN'' UYARISI...
Şu anki yoğunluk, ilk ÖTV indirimi döneminin son günlerini aratmıyor. Çok sayıda bayinin bazı modellerde stokları tükendi, fabrikadan yeni sipariş vermeye başladılar. Bazı firmaların genel merkez yetkilileri, bayilerini, yetişebilecekleri kadar sipariş almaları konusunda uyardı.
Çünkü, bayilerin ÖTV indirimli otomobil satabilmeleri için otomobilin faturasını 30 Eylül tarihinde kesmeleri gerekiyor. Gemiyle gelen ya da fabrikada olup da satış yapıldığı seri numarasıyla belli olmayan otomobillerde, indirimden yararlanılamayacak.
Öte yandan, 48 aya varan 500 lira aylık taksit imkanları sunuluyor, bazı bankalar 5 bin liraya kadar 10 ay sıfır faizli kredi veriyor. Bu bankalar, kredi çeken kişiden sadece dosya masrafı alıyor.
ERKEN SİPARİŞ ÖNEMLİ...
Talebin yoğun olduğunu, bayramdan sonra sipariş sayısında daha fazla bir artış beklediklerini vurgulayan bayi yetkilileri, ''Normal değerinin 2-3 bin lira altında otomobil almayı düşünenler ellerini çabuk tutmaları gerekiyor. Gelecek son yüzde 10 siparişler, stokların erimesi nedeniyle karşılanamayabilir'' dedi.
EN YOĞUN TALEP GÖREN MODELLER
En çok talep gören markaların başında, Fiat, Ford, Renault ve Hyundai geliyor.
Hafif ticari araçta lider olan Fiat'ın en çok Fiorino (Imotion) ve Safeline (Doblo Ful) modeli ilgi görüyor. Renk tercihinde ise siyah, çöl gri ve granit gri ön plana çıkıyor.
Ford'da bu dönemde en çok talep gören modeller ise Transit Connect (110 PS Plus) ve Focus (Titanium)... Connect'te gri ve fındık kahvesi, Focus'ta ise gri, fırtına gri ve siyah gözde.
Renault'un en önemli silahları ise Clio Symbol (65-80 PS Sedan) ve Megane (105 PS Sedan)... Bu modellerde vatandaşın sipariş ettiği renkler ise platin gri ve beyaz...
Stok konusunda fazla sorun yaşatmaması beklenen Hyundai'nin ise en fazla sipariş alan modelleri Accent Era (benzinli) ve özellikle bayanların tercihi olan Gets... Bu modeller içinse en çok gümüş ve beyaz renk tercih ediliyor.
'Hibrid araca destek olun'
'Hibrid araca destek olun'
Ekim ayında Türkiye'de satışa sunulacak çevreci Toyota modeli Prius için Başbakan Tayyip Erdoğan'dan vergi kolaylığı istendi
Frankfurt Fuarı’nda görüştüğümüz ToyotaSa Genel Müdürü İbrahim Orhon, hibrid otomobiller için Başbakan Erdoğan’a mektup yazarak “Çevreci otomobillere vergi indirimi gelsin, teşvik edilsin” isteğinde bulunduklarını söyledi.
Prius 90 bin TL’ye geliyor
Orhon, hibrid araçlara Avrupa’da yüzde 50’ye varan vergi indirimi sağlandığını vurgulayarak, “Sayın Başbakan’a Avrupa’daki benzer örnekleri içeren bir rapor hazırladık. Türkiye’nin imza attığı Kyoto Protokolü’nden sonra çevrenin önemine işaret ettik. Bu tip araçların desteklenmnesiyle çevrenin korunacağını ifade ettik. Sadece Başbakan’a değil, ilgili bakanlıklara da bu mektubu gönderdik” dedi. Yeni Prius Hybrid’i ekim ayında satışa sunacaklarını belirten Orhon, aracın fiyatının 1.8 litrelik motor hacmi nedeniyle yaklaşık 90 bin TL olacağını kaydetti. Orhon, Prius’un satış stratejisinde Amerika’da olduğu gibi ünlü isimleri kullanmak istediklerini ifade etti.
Çevreci araca yeni vergi
Toyota, Başbakan Erdoğan’dan mektupla çevreci araçlara vergi indirimi talebinde bulunurken, Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün de fuarda çevreci araçlara destek sinyali verdi. Ergün, çevresel etkilerin Türkiye’de de vergi politikalarında önemli olmaya başladığını ifade ederek, şöyle konuştu: “Elektrikli otomobil üretiminin 2011’den itibaren devreye girmesiyle diğer araçlara göre vergisini daha cazip hale getirmeliyiz. Elektrikli araçların vergilerinin daha düşük olması bu tip araçların geliştirilmesini teşvik eder. Çevresel etkilerin artık bizim de vergi politikalarımız açısından gündemimizde olduğunu söyleyebilirim.”
Yüzde 50’yi bulan vergi indirimi var
Londra’da hibrid araçlar işgaliye ücretinden muaf tutuluyor. Günlük 8 sterlin’den başlayan bu ücretler yıllık 2 bin 80 sterline kadar çıkıyor.
İrlanda hibrid otomobillere tescil vergisinde yüzde 50 indirim yaparken, Fransa hibrid araçların yıllık gelir vergisinden 2 bin Euro muafiyet sağlıyor.
Portekiz, satış vergisinde yüzde 40 indirim yapıyor.
İspanya yüzde 50’ye kadar KDV geri ödemesi uyguluyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)