Türkiye hafif ticaride revaçta


Türkiye hafif ticaride revaçta
Bu yılın eylül ayı hafif ticari araç pazar satışları ile Türkiye, Avrupa hafif ticari araç satışlarında 2. sırada yer aldı

Avrupa hafif ticari araç pazarı eylül ayında yüzde 25,4 oranında daralırken, Türkiye pazarında satışlar yüzde 73,2 oranında arttı.

Otomotiv Distribütörleri Derneğinin (ODD) Avrupa Otomotiv Üreticileri Derneğinin (ACEA) eylül ayı verilerine yer verdiği açıklamaya göre, AB (27) ve EFTA ülkeleri toplamında, 2008 yılı son çeyreğinde küresel krizin etkisiyle aylar itibariyle hafif ticari araç pazarında yaşanan daralma, 2009 yılı 9 ayında da devam etti. Avrupa pazarının toplamında 2009 yılı eylül ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 25,4 gerileme ile 128 bin 88 adetlik bir pazar oluştu.

Verilere göre, eylül ayında en sert düşüş yüzde 80,8 ile Çek Cumhuriyetinde gerçekleşirken, onu yüzde 78 ile Litvanya ve yüzde 73,6 ile Letonya takip etti. Avrupa ülkeleri arasında bu ay geçen yıla göre satışlarını artıran tek pazar, yüzde 14,9 ile İsviçre oldu.

2009 yılı eylül ayında Türkiye hafif ticari araç pazarı ise, bir önceki yılın aynı ayına göre ciddi bir yükseliş gösterdi. Yüzde 73,2 oranında artarak 29 bin 235 adet seviyesine ulaşan pazarda, ÖTV indirimlerinin 30 Eylül 2009 tarihinde bitecek olmasının yarattığı talep artışı rol oynadı.

Bu yılın eylül ayı hafif ticari araç pazar satışları ile Türkiye, Avrupa hafif ticari araç satışlarında 2. sırada yer aldı.

TÜRKİYE, AVRUPA'DA 3. PAZAR OLDU

Ocak–Eylül 2009 kümülatif hafif ticari araç pazarına bakıldığında ise, Avrupa'da satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 34,4 düşüşle 1 milyon 47 bin 560 adet oldu.

2008 ve 2009 yılları 9 aylık gerçekleşen kümülatif hafif ticari araç pazarı kıyaslandığında en belirgin düşüş yüzde 82 ile İzlanda'da gerçekleşirken, ikinci sırayı yüzde 80 ile Letonya, üçüncü sırayı da yüzde 77,9 ile Litvanya aldı.

2009 yılı 9 aylık toplam pazarda artış gösteren bir pazar görülmezken, Türkiye hafif ticari araç pazarı 9 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7,7 oranında azalarak 138 bin 176 adet olarak gerçekleşti. Türkiye, bu oran ile tek haneli düşüş yaşayan tek ülke oldu.

2009 yılı Ocak-Eylül dönemi hafif ticari araç satışları ile Türkiye, Avrupa hafif ticari araç pazar satışlarında 3. sıraya yükseldi.


AA

Elektrikli otomobil çağına hazır mısınız?


Elektrikli otomobil çağına hazır mısınız?
Shell CEO'su Peter Voser, 2050'li yıllara gelindiğinde elektrik enerjisi ve pilli araçların belirgin biçimde kullanılacağını söyledi

Bu araçlara enerji sağlanması konusunda doğalgazın önemini koruyacağını belirten Voser, Shell olarak bu yönde yatırımları sürdürdüklerinin mesajını verdi. 2050 yılına gelindiğinde dünyada 1 milyardan fazla araç olacağını belirten Voser, aynı dönemde elektrikli ve pilli araç çağının da artık başlamış olacağını vurguladı. “Bugün 10 yaşında bir çocuğa, ilk aracının nasıl bir şey olmasını isteyeceğini sorduğunuzda, büyük bir ihtimalle, elektrikli otomobil diyecektir” söylemiyle gelecekle ilgili beklentilerini anlatan Voser, yarının tüketicileri bugünün çocukları olduğu için şirketlerin buna kulak vererek ona göre yol izleyeceğini ifade etti.
Bütün bu yakıt çeşitliliği içinde, elektrikli ulaşımın global alanda en çok konuşulan yakıt türlerinden biri haline geleceğini ifade eden Voser, “Shell olarak biz, pilli otomobil sayısının artacağına inanıyoruz. Muhtemelen hibrid araçlar bir süre daha tamamen elektrikli araçlara tercih edilecek” dedi. Voser ayrıca, ikmali daha kolay olan, daha temiz yakıtlar için harcanan çabalar sayesinde benzin ve dizel yakıtın en çok kullanılan yakıt olmaya devam edeceğini söyledi. Bunların giderek daha fazla biyoyakıt içeren türlerin üretileceğini ve satışa sunulacağını kaydeden Voser, biyoyakıtlardan hidrojene kadar çeşitli alternatif yakıtlar, elektrik ve doğalgaz da daha fazla kullanılır hale gelecek dedi. Elektrik üretimi için doğalgaz kullanımının artacağına dikkat çeken Voser, 2012 yılında Shell’in yaptığı üretimin yarısını doğalgazın oluşturacağını ifade etti.

Peugeot'lara özel indirimler


Peugeot'lara özel indirimler
02–21 Kasım tarihleri arasında Peugeot Yetkili Servisleri'nde 4 yaş ve üzeri tüm Peugeot modellerinde %30'a varan indirimler sunuluyor

Türkiye genelinde 55 noktada faaliyet gösteren Peugeot Yetkili Servisleri’nde, uzman ve eğitimli personel ile Peugeot marka otomobillerin bakım ve servis hizmetleri en iyi şekilde veriliyor. Hizmet kalitesi ile ön plana çıkan Peugeot Yetkili Servisleri’nde Peugeot sahipleri profesyonelliğin, şeffaf uygulamaların ve orijinal yedek parça güvencesinin ayrıcalığını yaşıyorlar.
Peugeot Yetkili Servisleri’nde kaliteli ve üstün servis hizmetlerinin yanısıra özel avantajlar da sunuluyor. 02 – 21 Kasım tarihleri arasında Peugeot Yetkili Servisleri’ni ziyaret eden 2007 ve daha eski model Peugeot kullanıcıları, motor yağlarında %30, orijinal yedek parça Peugeot ürün gamında mekanik parçalarda %25 ve işçilikte %20 oranında özel indirimlerden faydalanabilecekler.

Geniş hacimli Hyundai


Geniş hacimli Hyundai
Hyundai'nin Avrupalılar için Avrupa'da geliştirdiği i30'un yeni modeli i30CW, Türkiye'de 33 bin liradan başlayan fiyatlarla satılmaya başlandı.

Yeni model, son iki yıldır dünya çapında ödül kazanan i30 modelinin geniş hacimli versiyonu. i30CW 415 litrelik bagaj hacmiyle 75 litre daha fazla yükleme alanı sağlıyor. Arka koltuklar tam olarak yatırıldığında hacim 1.395 litreye çıkıyor.

Milyon dolarlık komünist jip!


Milyon dolarlık komünist jip!
Koltukları balina penisi derisi, elmas ve altın kaplama

Koltukları balina penisi derisiyle kaplanmış, elmas ve altın kaplama , el bombasına dayanıklı 4x4 jip, 1.6 milyon dolara satışa sunuldu.

Bu nedenle Dartz Prombron Kızıl Elmas Serisinde sunulan ultra-lüks zırhlı araçların 'bayanlar arasında çok popüler olduğu' ifade edilerek, reklamda Çar Nikola, Vladimir Lenin ve Lev Troçki'nin fotoğrafları ile birlikte "Onlar kullandılar. Siz de kullanabilirsiniz. Onlar test etti. Siz emin olun. O (bayan) istiyor. Siz alın" sloganı kullanılmış.

Çok hafif karbon kökenli çok sağlam liflerden oluşan bir malzeme olan ve zırh yapımında kullanılan kevlar ve kurşun geçirmez camlarla birlikte, 3.7 ton ağırlığındaki yakut kırmızısı araç, 840 beygir gücüne sahip motoru sayesinde, 240 kilometreye kadar çıkabiliyor.

Aracın koltukları, en yumuşak derilerden biri olan balina penisi derisiyle kaplanmış. Ayrıca bu aracı alanlara Rus araba üreticisi RussoBaltique tarafından üretilen dünyanın en pahalı votkasından üç şişe hediye edilecek.

Otomotiv uzmanı Jon Quirk, "Bu yeni bir girişim değil. Sadece bir prototip gösteriyorlar ve sınırlı sayıda yapıyorlar. Moskova'da elit bir kesim var ve rahatça böyle bir araca para harcayabilirler" diyor.

Subaru Tokyo Motor Show'da


Subaru Tokyo Motor Show'da
Subaru geliştirdiği yeni modellerle kullanıcılarına çevreyle uyumlu kusursuz sürüş keyfi sunuyor

Fuji Heavy Industries’in tarafından üretilen Subaru’nun çevre dostu modelleri Tokyo Motor Show’da tanıtılıyor. Farklı tasarımıyla fuarda dikkat çeken Hibrid Tourer konsept otomobil hem çevreye duyarlı özellikleri hem de kusursuz sürüş ve güvenlik performansıyla geleceğin otomobili olarak nitelendiriliyor.
Bu yıl Japonya’da piyasaya sunulan yüzde yüz elektrikli Plug-in STELLA ile 7 kişilik minivan segmentindeki EXIGA 2.0 GT ve efsanevi Impreza’nın WRX STI Carbon modeli ise bu yıl fuara damgasını vurdu. Yeni modellerin sergilenmesinin yanı sıra otomobillerde kullanılan güvenli sürüş teknolojilerinin de anlatıldığı fuarda, Subaru’nun stereo kamera teknolojisi ile çarpışma öncesi kontrolü sağlayan ileri sürüş yardım sistemi “EyeSight” da tanıtıldı.
Ikuo Mori: “Kullanıcılarımıza çevreyle uyumlu bir sürüş keyfi yaşatmak istiyoruz”
Faurın ilk günü Subaru standında gerçekleşen basın toplantısında konuşma yapan Fuji Heavy Industries’ın Başkanı ve Ceo’su Ikuo Mori Subaru’nun özgün AWD sisteminden sonra, 2007’den bu yana ürün gelişiminde çevreye uyumlu ve duyarlı ürünler geliştirmek konusundaki kararlılığını sürdürdüğünü belirterek şunları söyledi: “2 yıl önce pazara sunulan Impreza’yı Forester ver EXIGA izledikten sonra, Legacy de 5’inci jenerasyonu ile bu ürün gamını tamamladı. Bunlarla birlikte Avrupa pazarına Horizontally-Opposed dizel motoru sunduktan sonra, Lineartronic şanzıman ve yüzde 100 elektrikli araç, Plug-in Stella pazara sunuldu. Güvenlik açısından da Subaru dünyanın pek çok yerinden çok güçlü onaylar aldı. Güvenlikle birlikte müşterilerimize sunduğumuz çevreye duyarlı ürünlerin değeri dünyanın dört bir yanında beğeniliyor. Bu nedenle, yeni Subaru Outback, geçen yıl Forester’ın da kazandığı 2010 Yılın En iyi Sport/Utility aracı ödülünü aldı. Ayrıca yeni Legacy Japonya’da yılın en iyi 10 aracı finalistlerinden biri oldu. Toyota Motor Corporation ve Daihatsu Motor Co. ile geçen yıl Nisan ayında duyurduğumuz işbirliğimiz de tüm hızıyla ilerliyor. Ürün geliştirmede birlikte yürüttüğümüz çalışmalar sonucunda FT86 adı verilen ve Subaru’nun yatay boxer motorlu araç yaratıldı. Amacımız, tüm kullanıcılarımıza çevreyle uyumlu ve keyifli bir sürüş sunabilmek için “bir özgürlük anı’ verebilmek” dedi.

Renault Fluence Kasım'da yollarda


Renault Fluence Kasım'da yollarda
Renault Mais Genel Müdürü Aybar, Fluence modelinin yeni amiral gemileri olmaya aday olduğunu söyledi

İzmir'de düzenlenen Renault Fluence'nin uluslararası basın deneme sürüş organizasyonunda konuşan Aybar, aracın uluslararası basın tanıtımına 25 ülkeden 525 gazetecinin katılacağını belirtti.

Aybar, Renault Fluence ile birlikte kendilerinin bu yıl içinde yaşadıkları değişimin ne kadar hızlı ve radikal olduğunun görüldüğünü dile getirerek, Renault'nun binek otomobil serisinin bu yıl içinde ciddi bir şekilde yenilenmiş olduğunu ve bunun kendilerine çok büyük bir itici güç verdiğini kaydetti.

Megane Sedan'ın, yıllarca ciddi bir performans kaydederek, amiral gemisi olduğunu şimdi yerini Fluence'a bıraktığını belirten Aybar, ''Bursa'daki fabrikamızda üretilen Renault Fluence modelimiz yeni amiral gemimiz olmaya aday'' diye konuştu.

İbrahim Aybar, Megane Sedan'ın Türkiye'de bu zamana kadar 2009 eylül sonu itibariyle 146 bin 650 adet satışı olduğunu ifade ederek, bunun bir rekor olduğunu ve bu rekoru Fluence'in çok rahatlıkla kıracağını ve Fluence'in bu güveni kendilerine verdiğini söyledi.

Fluence'in, akıcı zerafeti, sportif çizgisi, yeni ergonomisi ve yüksek ekipman seviyesiyle tamamen bir üst segmentin otomobiliyle kesişen bir konforu ve kaliteyi ortaya koyduğunu anlatan Aybar, Fluence'in aynı zamanda boyutlarıyla da bunu kanıtladığını belirtti.

Aybar, Fluence'i kasım başından itibaren satmaya başlayacaklarını bildirerek, ''Fluence, Renault-Nissan ittifakının çok önemli bir ürünü. Çeşitli kalite testlerinden defalarca geçti. 3 yıl veya 100 bin kilometre garantisiyle de yola çıkmaya başlıyor. Bu aracın Türkiye'de müşterilerimize ve Türkiye'deki genel demogratif yapıya son derece uygun ve çok büyük talep görecek bir araç olarak değerlendirileceğinden eminim'' şeklinde konuştu.

OYAK RENAULT GENEL MÜDÜRÜ TUNALIOĞLU

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu da Türkiye'nin Renault dünyasındaki yerinde iki faktörün çok önemli olduğunu dile getirerek, bunların bir tanesinin Bursa'daki Oyak Renault Fabrikası, diğerinin de Türkiye'nin potansiyel pazarı olduğunu söyledi.

Tunalıoğlu, Renault'nun en büyük üretim merkezlerinden birine Bursa'da sahip olduklarını anımsatarak, bu fabrikada hem yerli pazara hem de dünya pazarlarına üretim ve ihracat yaptıklarını kaydetti.

Tarık Tunalıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Türkiyede üretilen her iki otodan bir tanesi Bursa Renault'nun fabrikasından çıkıyor. Satılan her 6 otodan bir tanesi Oyak Renault fabrikasından çıkıyor. Ve ihraç edilen her iki otomobilden bir tanesi de Oyak Renault'nun fabrikasından çıkıyor. Hem iç pazara hem de ihracat pazarına büyük bir yüzdeyle hakim durumdayız. Fluence'in Türkiye'de lanse edilmesi bir tesadüf değildir. Bu rakamların ve başarıların neticesinde bileğimizin hakkıyla, en iyi konumlanmış bir şekilde Bursa'daki fabrikada konumlanmış bir otomobildir.

Fluence, Renault-Nissan ittifakının uluslararası kimliğinin en güzel simgesidir. Bu otomobil 28 aylık proje çalışma döneminde Türk, Japon, Fransız ve Koreli tüm mühendislerin bir arada, bir uyum içinde ve büyük bir dayanışmayla çalışıp ortaya çıkardıkları bir projedir.''

Renault'nun 40 senedir Türkiye'ye inandığını ve güvendiğini belirten Tunalıoğlu, çok uzun süreden beri gelen, çok sağlam güvene ve inanca dayalı bir ortaklıkla bugün geldikleri noktada Fluence projesine hep beraber imza attıklarını ifade etti.

Tarık Tunalıoğlu, Fluence'nin Türkiye'ye olan bu güvenin en son ispatı olduğunu savunarak, bu kriz döneminde Türkiye'de yeni bir yatırım yapmanın Türkiye'ye ve Türkiye'deki Renault'nun fabrikasına olan güvenin örneği olduğunu kaydetti.

Tunalıoğlu, Fluence'in büyük inançları doğrultusunda değişimin yeni bir yüzü ve bu değişimi sağlayacak en büyük kozu olacaklarını da sözlerine ekledi.

Renault Grubu Yönetim Komitesi Üyesi ve Renault Grubu Dünya Pazarlama Direktörü Stefan Norman da Fluence'in 80 ülkede satışa sunulacağını söyledi.

Norman, Renault'un, bu modelin üretilmesi için Türkiye'ye 110 milyon avroluk bir yatırım yaptığını hatırlatarak, bu yatırım yarısının tedarikçilere yarısının da Bursa'daki fabrikaya yapıldığını anlattı.

Bu aracın Türkiye'deki fabrikada üretilmesi için 45 bin saatten fazla eğitim verdiklerini belirten Norman, Fluence'in reklam kampanyasının da, Renault'nun tarihinde ilk defa Türkiye'de yaptığı reklam kampanyası olduğunu sözlerine ekledi.

RENAULT FLUENCE, DEĞİŞİMİN YENİ YÜZÜ

Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda otomobil severlere tanıtılan Fluence, uluslararası pazarlarda (Türkiye, Rusya, Romanya, Akdeniz Havzası, Avustralya, Orta Doğu ve Avrupa) C segmentinde Renault ürün arzını güçlendiriyor.

Kendi sınıfının en çekici ürünü olmayı hedefleyen model, sportiflik ve sağlamlık ifade eden çizgileri ve konforlu iç mekanıyla olduğu kadar, içerdiği üst düzey teknoloji donanımları ile dikkati çekiyor.

Prestijli bir sedan model arayışında olan müşterilere yönelik olarak tasarlanan Fluence, Oyak-Renault Otomobil Fabrikalarının üretim bantlarında Megane II Sedanın yerini aldı ve mevcut üretim tesislerinin kapasite, deneyim ve uzmanlığından yararlanıyor.

Renault Fluence, araçtan uzaklaşıldığında kapıların otomatik olarak kilitlenmesini sağlayan eller serbest Renault Card sistemi, 500 avrodan düşük fiyata yeni entegre Carminat TomTom navigasyon sistemi, Üst gam (3D Sound by Arkamys) dahil geniş oto radyo seçenekleri, Bluetooth telefon ve Plug& Music (Line In&AUX) dijital bağlantı sistemi gibi kullanıcının hizmetinde olan çok sayıda teknolojik donanımıyla üst gam standartları sunuyor.

Renault Fluence, ülkelere göre düşük devirlerde esneklikleri, yüksek devirlerde canlılıklarıyla ve tüm kullanım aralıklarında sessiz çalışmalarıyla beğeni kazanan benzinli motor 1.6 16V 110 BG ile sunuluyor.

Geniş bir Dizel motor yelpazesi ile DCI 85, DCI 90 FAP, DCI 105 Renault Fluence performans / tüketim oranı yönünden pazar lideri olmasını sağlayan en ileri teknolojili motorlarla donatıldı.

Düşük yakıt tüketimi ve sürüş keyfiyle büyük beğeni kazanan 1.5 L DCI (1.461 Cm3) motor 4 farklı güç düzeyinde sunuluyor; 85 BG ve 105 BG versiyonlar partikül filtreli.

Bu 2 motor seçeneği düşük karbondioksit emisyon oranları (119 Gr/Km) ile ayırt edilmekte olup, bu nedenle Renault ECO imzası taşıyorlar.

Renault Fluence, 37 bin 900 liradan başlayan başlangıç fiyatlarıyla satışa sunulacak.


AA