Tunalıoğlu: ‘Krizin etkileri o kadar kolay bir şekilde ortadan silinmeyecek’


OYAK Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, krizin etkilerinin o kadar kolay bir şekilde ortadan silinmeyeceğini belirtti.
OYAK Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, krizin etkilerinin o kadar kolay bir şekilde ortadan silinmeyeceğini belirterek, ''Biz 360 bin kapasitede olmamıza rağmen son iki senedir bu miktarlara erişemedik, geçen sene 268 binde kaldık, bu sene benzer rakamlar yapacağız. Önümüzdeki sene de 360 bini bulacağımızın inancında değiliz'' dedi.

Tunalıoğlu, Renault ''Fluence''ın üretim bantlarını gezdikten sonra, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, OYAK Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel ve Renault Fluence Program Direktörü Samir Cherfan ile birlekte basının sorularını yanıtladı.

Renault'un stratejik olarak kendisine koyduğu değişik hedefler bulunduğunu, bunların başında sağlam ortaklığın geldiğini ifade eden Tunalıoğlu, OYAK ile şu anda 40 yıldır beraberliğimiz sürüyor. Nissan ile 10 senedir müşterek çalışmalarımız sürüyor. Bu birinci olmazsa olmaz'' dedi.

Tunalıoğlu, ikincisinin de ürün açısından kriz sonrasına hazır olmanın önemli olduğunu, devamlı müşterinin beğenisini kriz ortamında dahi yüksek seviyede tutacak iyi ürünlerle her zaman hazır olmak durumunda bulunduklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:

''Dolayısıyla bundan önceki sedanın 518 binlik imalat rehavetine kapılmadan, zamanın geldiğini bundan sonra kriz ortamından sonra tekrar pazarlar açıldığı zaman da dikkatin ve ilginin böyle bir albenili arabaya olacağı inancıyla değişimin zamanının, dolayısıyla kriz sonrasına hazırlandığımızın işaretini vermek istedik. Satış veya üretim miktarları olarak nasıl tecelli edecek, onun şu anda kesin bir bilgisi yok. Biz malum 360 bin kapasitede olmamıza rağmen son iki senedir bu miktarlara erişemedik. Geçen sene 268'da kaldık, bu sene benzer rakamlar yapacağız. Önümüzdeki sene de 360 bini bulacağımızın inancında değiliz. Daha henüz krizin etkileri o kadar kolay bir şekilde ortadan silinmeyecek.''

Buna rağmen, yenilikçi bir ürünün, bu miktarların maksimize edilmesi açısından faydalı ve yararlı olacağını ifade ederek, şu bilgileri verdi:

''Tabi bunun çok doğal uzantısı istihdamı saklamak. Kapasiteyi 60 araba/saatten, 50 araba/saate düşürdük. Ufak bir ayarlama yaptık istihdamda. Ondan sonra 3 vardiyadan hiç vazgeçmedik. Sene sonuna kadar vazgeçmeyeceğiz, bu gidişatla bu arabanın da bize kazandırdığı yeni rüzgarla önümüzdeki sene de üçünçü vardiyamızı kaybetmeden üretime devam edeceğiz.''

Tunalıoğlu, ''Fluence''nin proje çalışmalarının hızını kesmemek için ağustos ayında yaptıkları yıllık tatili, bu yıl ilk kez 3 hafta yerine 2 hafta ile sınırlı tutuklarını bildirdi.

''Megan II Sedan en fazla üretilmiş 3. otomobil''
''Fluence''nin gelişiyle üretimden kaldırılacak olan Megen II Sedan'ın başırısına da değinen Tunalıoğlu, ''Megan hakikaten 'sedan' olmak için doğmuş bir modeldi'' dedi.

Tunalıoğlu, Megan'ın, Türkiye'de 140 binden fazla, toplam olarak da 518 bin imalat miktarına ulaştığına dikkati çekerek, şu bilgileri verdi:

''Bu Renault'un tarihinde, OYAK Renault'un tarihinde son 40 senede yaptığı modeller içinde 3. en fazla üretilmiş otomobil olarak tarihe geçecek bir otomobil. İlki malum 'Renault 12', çok uzun yıllar ürettiğimiz bir modeldi. Sonra 'Clio Symbol' geliyor. İlki 700 binleri aştı, ikincisi yine 500 binleri aştı. Üçüncü de Megan Sedan.''

Son Megan Sedan Eylül ayının ikinci haftasında banttan inecek
OYAK Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel de son ''Megan Sedan''ın eylül ayının ikinci haftasında bantlardan ineceğini ve yerine ''Fluence''nin geçeceğini bildirdi.

Yücel, ''Fluence'' için yapılan toplam yatırımın 250 milyon avro, OYAK Renault bünyesinde yapılan yatırım miktarının ise 110 milyon avro olduğunu kaydederek, bu yıl 7-8 bin adet üretilmesi planlanan ''Fluence''de ''Megan Sedan''daki gibi yerlilik oranının yüzde 56 olduğunu belirtti.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da soru üzerine, yeni modelin adının ''Fluence'' olması dolayısıyla, telaffuzunda bir zorluk yaşanmayacağını ifade ederek, otomobilin fiyatına ilişkin ''Bir üst segment standartlarını C segmenti fiyatlarıyla alabileceğiniz bir otomobil'' dedi.

0 yorum:

Yorum Gönder