Silindir kapağında
Kapak saplamaları gevşektir.
Saplamaların paslı, kirli olması, kapağın sıkılmasına mani olmaktadır.
Kapak yüzünün düzgün olmaması, contanın iyi sıkılmamasına sebep olmaktadır.
Motorda suyun donması yahut aşırı ısınması kapağı çatlatmıştır.
Üstten supaplı motorlarda muhtemelen egzoz supabı yuvası çatlamış, su silindire ve kartere sızmaktadır.
Silindir gövdesinde su kaçağı
Silindir blokunda saplama yüzleri kapağın sıkılmasına mani olacak şekilde arızalı veya kirlidir.
Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasına mani olacak şekilde eğilmiştir.
Motorda suyun donmasından ve aşırı ısınmasından silindir bloku çatlamıştır.
L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlamış olduğundan silindire ve kartere su sızmaktadır.
Silindir kapak cıvatası çok uzun olduğundun silindir bloku çatlamıştır.
Silindir su gömleği üzerindeki genleşme veya boru tapaları sızdırmaktadır.
Silindir kapak contasındasın kaçağı
Conta kirlenmiş, yıpranmış yahut kırılmıştır.
Silindir kapak cıvatalarının gevşek olması sebebiyle kapak contası gevşektir.
Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır.
Su devridaim pompasında su kaçağı
Pompa gevşektir.
Kapak contası bozuktur.
Pompanın hortumlara olan irtibatı iyi değildir.
Pompa gövdesi eğilmiş, bağlantı üzeri kirlenmiştir,
Conta yıpranmıştır.
Pompa keçesi yanlış takılmıştır.
Pompa mili eğilmiştir.
Pompanın yatak burçları yahut milin yatak yerleri aşınmıştır.
Radyatörde su kaçağı
Donma yahut paslanma radyatörün kaçırmasına sebep olmuştur.
Radyatör araca gerektiği şekilde bağlanmadığı için delinmiştir.
Vantilatör radyatöre vurmaktadır.
Boşaltma tapası veya musluk kaçırıyor.
Radyatör üst bölmesindeki yön verme plakası çok eğilmiş olduğundan suyu taşırma borusundan dışarı akıtmaktadır.
Hortumlarda su kaçağı
Hortum kelepçeleri gevşektir.
Hortumlar yerlerine iyi geçirilmemiştir.
Hortum boydan boya çürümüştür.
0 yorum:
Yorum Gönder